Creare magazin online - magazin online la cheie

Nu există un serviciu real de creare magazin online la cheie. Crearea magazinului online presupune mai mult decât instalarea unei platforme ecommerce, alegerea unei teme, câteva configurări și modificări aduse temei. Asta dacă obiectivul nu este obținerea unei prezențe online minime. Minim, este nevoie de cineva cu cunoștințe de programare, cineva cu abilități de design/user experience, cineva specializat în marketing online și cineva cu cunoștințe solide de SEO.
Crearea magazinului online începe cu stabilirea publicului țintă. Site-ul va fi în primul rând un instrument de comunicare și apoi de vânzare. Atunci când dorim să comunicăm trebuie să știm cui ne adresăm pentru a putea adapta mesajul publicului țintă. Iată o serie de întrebări la care e bine să cunoști răspunsul înainte de a te decide să vinzi online:
1. Ce vârstă are clientul meu potențial?
2. Produsele mele se adresează atât bărbaților cât și femeilor? Care este raportul?
3. Unde locuiesc clienții mei potențiali?
4. Ce nivel de venituri au?
5. Ce nivel de educație au?
6. Ce canale de comunicare accesează?
7. Există credințe și obiceiuri care îi împiedică să utilizeze produsele mele?
8. Sunt familiarizați cu tipurile de produse pe care doresc să le vând?
9. În ce măsură sunt loiali brand-urilor pe care deja le folosesc?
10. Ce așteptări au în privința serviciilor post-vânzare?
Cu cât înțelegi mai bine cui te adresezi, care sunt oportunitățile și provocările la care trebuie să te aștepți, cu atât crește probabilitatea de a crea un magazin online de succes. Cunoașterea publicului căruia te adresezi va influența deciziile pe care le ai de luat în ceea ce privește design-ul magazinului online, schema de culori, fluxul de informații din interiorul site-ului web și structura informației pe care dorești să o transmiți.
Alegerea temei sau construirea design-ului site-ului trebuie să țină cont de specificul publicului țintă, de tipurile de produse vândute și de strategia de poziționare pe piață a afacerii. Stabilirea liniilor de design specifice ajută la alegerea soluției tehnice în procesul de creare a magazinului online.
Platforma de ecommerce aleasă trebuie să-ți asigure ușurință în utilizare și să poată fi adaptată la nevoile viitoare (unele încă necunoscute) ale afacerii tale. Structura de URL-uri, numărul de pași necesari pentru a ajunge la produsul căutat, sistemul intern de căutare, sistemul de filtrare a rezultatelor, ușurința cu care motoarele de căutare pot găsi, parcurge și indexa conținutului magazinului online sunt aspecte importante care trebuiesc tratate la inceputul procesului de creare magazin online. Schimbarea structurii URL-urilor produselor poate anula munca de SEO efectuată pe o perioadă de luni sau ani iar asta înseamnă pierderi de timp și bani. Un alt aspect important în alegerea unei platforme de ecommerce este ușurința cu care aceasta poate fi integrată cu sisteme externe: marketplace-uri, sisteme de gestiune comercială, sisteme de contabilitate, aplicații de curierat, sisteme de plată online, etc. Chiar dacă în prezent nu ai nevoie de toate integrările posibile, ia în considerare evoluția viitoare a afacerii tale și asigură-te că nu va trebui să o iei de la capăt la nesfârșit cu alte platforme de ecommerce care îți promit de fiecare dată că îți vor rezolva toate problemele.
Înainte să te decizi asupra serviciului de creare magazin online care se potrivește afacerii tale analizează foarte atent conținutul pe care urmează să-l publici și identifică particularitățile lui. Ai nevoie să cunoști diferențiatorii care pot influența decizia de cumpărare. Verifică dacă produsele au imagini clare, pe fundal alb sau neutru, care prezintă produsul din mai multe unghiuri. Pozele produselor afectează imaginea magazinului tău online și îți pot crea probleme la vânzarea prin marketplace-uri. Verifică, de preferat împreună cu un specialist SEO, descrierea produselor tale. Un mic text care prezintă produsul (și conține sintagme de interes pentru SEO) reprezintă o îmbunătățire majoră față de afișarea unei liste seci de caracteristici. Împreună cu specialistul SEO și cu omul de marketing stabilește o strategie de creare de postări pe blog. Un articol bine indexat poate aduce rezultate mai bune decât o campanie plătită. În plus, dacă postările sunt interesante pentru publicul tău țintă, atunci crește probabilitatea de a obține comenzi, se creează o comunitate în jurul afacerii tale și îți crește notorietatea brandului. Toate acestea se pot obține și cu postări pe blogul magazinului online și distribuirea acestor postări în rețelele sociale. Știu că vrei să vinzi și postările pe blog par să fie o pierdere de timp dar reprezintă un instrument puternic de marketing și comunicare pe care concurenții tăi s-ar putea să-l folosească. FOMO e bun în cazul ăsta :).
Din punctul meu de vedere, crearea magazinului online reprezintă un pas din implementarea strategiei de marketing online - dezvoltarea soluției de ecommerce potrivită pentru afacerea ta. Din aceste motive nu cred în crearea de magazine online la cheie, la fel cum nu cred nici în crearea de afaceri la cheie. Fiecare afacere reprezintă viziunea antreprenorului și fiecare dintre noi percepe diferit.

La o distanță în timp de peste un an am revenit asupra ideii de creare magazin online la cheie. Deși inițial am vrut să fac doar o actualizare a acestui articol, rezultatul final s-a dovedit a fi un articol mai mare și sper că și mult mai util. Puteți citi acest nou articol pe tema ”magazin online la cheie” dând click aici

Link sursa: https://www.freepik.com/photos/shop-cart

Despre autor

Daniel Ispas

Scrie un comentariu

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii