Sunt o multime de optiuni disponibile pentru deschiderea unui magazin online. In acest articol imi voi exprima o parere personala si voi analiza cateva optiuni care pot conduce la costuri mult mai mari pe termen mediu si lung. Nu voi exprima preferinte pentru o platforma sau alta, ma voi rezuma la a prezenta principalele probleme cu care clientii mei s-au intalnit.
Alegerea platformei pentru un magazin online tine de alegerile de baza la inceperea unei afaceri in zona de comert online. Dar pentru ca este o chestiune de baza nu inseamna ca este si usor. Pentru ca sunt multe cheltuieli la inceputul afacerii si veniturile sunt reduse sau lipsesc complet, este tentant sa alegem cea mai ieftina solutie, sau cea mai ieftina solutie care indeplineste cateva conditii minimale.
Fiecare platforma are o curba de invatare, dureaza intre cateva zile si cateva saptamani sa te simti comod in utilizarea ei. Functionalitatile si suportul, curba de invatare, costul initial si costul de schimbare a platformei sunt principalele elemente care ar trebui sa defineasca aceasta alegere. Daca ai nevoie de anumite functionalitati si acestea lipsesc este de asteptat sa cauti o alta solutie. In viitor afacerea ta va evolua, si nevoile afacerii tale vor putea fi satisfacute doar prin modificarea sau adaugarea de functionalitati la platforma de ecommerce. Asigura-te ca se poate modifica si ca exista persoanele care iti pot dezvolta functionalitati noi.
Din perspectiva disponibilitatii persoanelor care pot adauga sau modifica functionalitati intr-o platforma, e bine sa te asiguri ca atunci cand nevoia apare cei cu care ai lucrat la dezvoltarea magazinului sunt disponibili si pentru aceste modificari. La costuri foarte mici te poti trezi in situatia in care ai lucrat cu programatori capabili sa instaleze si sa configureze platforma aleasa dar care nu pot sa-ti adauge functionalitati noi sau sa le modifice pe cele existente.
Daca schimbi de 2-3 ori platforma pentru ca descoperi ca e mai simplu, rapid si ieftin sa refaci site-ul cu alta platforma decat sa adaugi o functionalitate dorita ai dezavantaje legate de SEO si va trebui de fiecare data sa inveti sa utilizezi noua platforma in loc sa te concentrezi pe dezvoltarea afacerii tale.
In functie de platforfma, produsele se pot adauga mai usor sau mai greu. Daca planuiesti sa vinzi un numar relativ mare de produse (sa zicem 10000) este foarte probabil sa te coste mai mult sa adaugi produsele decat sa creezi site-ul. Migrarea lor catre o alta platforma are un impact negativ asupra eforturilor de SEO si este posibil sa ramai cu aceeasi platforma care nu te satisface pentru ca este mai usor asa sau de teama sa nu pierzi traficul organic.
Foarte important este si sa beneficiezi de suport atunci cand ai nevoie. De multe ori o intrebare cu raspuns de 30 de secunde te poate scuti de ore pierdute citind documentatie sau incercand variante pana cand o nimeresti pe cea corecta.
In concluzie, alegeti platforma in functie de cat de usor este de folosit, cat de probabil este sa poti adauga functionalitati noi, calitatea suportului si cat este de eficienta pentru afacerea ta. Tu ce platforma preferi? Te invit sa-mi spui in comentarii, si sa analizezi si solutia de ecommerce dezvoltata de noi.
Scrie un comentariu