Sunt prea scumpe campaniile Google Ads?

Campaniile Google Ads devin din ce în ce mai scumpe din mai multe cauze pe care voi încerca să le identific și explic în cele ce urmează. Cu siguranță din ce în ce mai mulți antreprenori se simt descurajați de randamentele mici pe care le obțin din acest tip de reclamă și, uneori, trag concluzia că nu funcționează pentru afacerea lor.

Cauze ale creșterii costurilor campaniilor Google Ads

Google Ads este o platformă de reclame online care permite afișarea anunțurilor de tip text în rezultatele căutării, afișarea de produse în secțiunea de marketplace (Google Shopping) și afișarea de bannere, reclame text și video pe site-urile și platformele partenere prin Rețeaua de Display. Cel mai utilizat serviciu este Google Rețeaua de căutare deoarece produce rezultate imediate - căutăm ceva ce ne interesează pe Google și apăsăm de multe ori pe primele trei reclame. Pentru un antreprenor la început de drum sau care nu a investit în SEO pentru îmbunătățirea poziționării site-ului său în mod organic campaniile de search reprezintă o modalitate rapidă de a atrage potențiali clienți. Nu este doar rapid și eficient să folosești campanii Google Ads Rețeaua de Căutare, ci este și relativ ușor. Pentru a seta o astfel de campanie trebuie doar să cunoști cuvintele cheie cu probabilitatea cea mai mare să fie utilizate de clienții tăi, să creezi anunțurile în format text, să targetezi segmentul de consumatori căruia dorești să te adresezi și să alegi o strategie de licitare. Pot părea mulți pași dar în realitate durează mai puțin de 5-6 ore și pentru o persoană care nu este familiarizată cu platforma Google Ads. Nu este necesar să editezi imagini sau clipuri video deci oricine este capabil să scrie un anunț decent poate seta o astfel de campanie rapid.

Concurență în creștere

Pentru că sunt ușor de setat, pornesc rapid și aduc rezultate pe termen scurt, reclamele în rețeaua de căutare sunt un instrument preferat de foarte mulți antreprenori. Cum costul per click este stabilit folosind un sistem de licitație (care poate fi automatizat folosind instrumentele din platforma Google Ads) rezultă că pentru termenii cu volum mare de căutare și care au potențialul să aducă mulți clienți există concurență semnificativă. Din această concurență rezultă costurile ridicate pentru campaniile Google Ads în Rețeaua de Căutare. 

Schimbarea obiceiurilor de consum

În perioada pandemiei foarte mulți consumatori au început să utilizeze comerțul online. Mulți au descoperit că este mai comod și au păstrat acest obicei de consum și în prezent. Creșterea cererii de bunuri și servicii online a generat oportunități pentru antreprenorii care nu activau în mod tradițional pe piața online. Acest fenomen a dus la creșterea și mai mare a concurenței pe multe nișe de comerț online.

Creșterea bugetelor de marketing online

Jucătorii mari de pe piețe tradiționale au descoperit că pot obține creșteri semnificative de cifră de afaceri folosind campaniile Google Ads și marketing-ul online în general. Acest lucru a dus la creșterea bugetelor de marketing online alocate de companiile mari. Pentru același volum de căutări lunare acum concurează mult mai mulți antreprenori. Companiile cu bugete mari pot suporta costuri per click inaccesibile jucătorilor mai mici cu bugete proporționale cu cifrele lor de afaceri. Astfel, companiile mici se lovesc de o barieră tot mai greu de depășit pentru a obține vizibilitatea de care au nevoie. 

Soluții alternative

Creșterea costurilor campaniilor Google Ads reprezintă o provocare pentru antreprenori dar produce și efecte benefice pentru consumatori. Piața se maturizează și supraviețuiesc doar companiile care au planurile de afaceri adaptate la noile condiții. Aceste companii sunt capabile să ofere servicii care satisfac nevoile consumatorilor la un nivel mai ridicat ceea ce face și mai dificilă intrarea pe piață a antreprenorilor la început de drum. 
O soluție evidentă este creșterea bugetelor alocate campaniilor Google Ads dar această soluție nu este posibilă întotdeauna și poate fi și ineficientă. În general, dacă profitul mediu al unui magazin online la o comandă este de 70 de lei nu este recomandat să cheltuie mai mult de 70 de lei pentru a obține o comandă nouă dacă nu există indicii că acel client va comanda și în viitor fără să mai parcurgă aceeași călătorie prin funnel-ul de achiziție.
Antreprenorii care observă randamente din ce în ce mai scăzute ale campaniilor Google Ads pot să apeleze la profesioniști în marketing online pentru optimizarea campaniilor, analiza și îmbunătățirea strategiilor și tehnicilor aplicate. De asemenea, se pot identifica alte canale de comunicare, mai eficiente din perspectiva costurilor și care livrează rezultate satisfăcătoare după un timp de la începerea utilizării lor. Problema cu aceste canale alternative este că de foarte multe ori sunt evaluate înainte de a putea genera rezultatele așteptate. Mă refer la utilizarea rețelelor sociale pentru comunicarea cu clienții potențiali, crearea de conținut video, SEO, email marketing și marketing prin afiliere. Toate aceste canale de comunicare funcționează dar rezultatele nu sunt vizibile la fel de repede ca în cazul campaniilor Google Ads.

Concluzie

Cu cât eficiența utilizării unui singur canal de comunicare în marketing online scade cu atât se face mai puternic simțită nevoia unei abordări omnichannel care implementează o strategie coerentă de marketing online.
 

Despre autor

Daniel Ispas

Scrie un comentariu

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii