Magazinul online e gata și lansat. Produsele arată bine, toate au preț, imaginile invită la adăugare în coș, sistemul de plăți online este trecut in modul live, pe scurt totul este pregătit pentru prima comandă. Dar prima comandă nu vine dacă în continuare singurii vizitatori ai site-ului tău ești tu împreună cu prietenii tăi. Ai nevoie să atragi vizitatori și asta trebuie să se întâmple rapid. SEO este grozav și toți ne dorim cât mai mult trafic organic dar până la primii vizitatori care ajung organic pe site va mai trece ceva timp. Este nevoie ca motorul de căutare să indexeze paginile magazinului tău online și să-i găsească poziția în rezultatele căutărilor iar asta se va întâmpla în viitor.
Cum ești nerăbdător să vezi primele comenzi, cel mai probabil o să începi cu o campanie PPC (Pay Per Click) în rețeaua de căutare și o să listezi produsele din magazinul tău în maketplace-urile consacrate. Reclamele de tipul PPC, în special Google Ads Rețeaua de Căutare au avantajul că se afișează consumatorilor interesați de produsul respectiv. În principiu, cei care caută activ pe Google un produs sau serviciu au nevoie atunci, ceea ce face acest tip de reclamă foarte eficient. Cum orice afacere are nevoie în primul rând de clienți, este o decizie corectă să începi comunicarea de marketing online utilizând aceste platforme.
În funcție de cât de bine este aleasă strategia de marketing și mai ales cât de bine este implementată rezultatele vor veni rapid sau se vor lăsa așteptate. Odată cu primele comenzi se poate calcula și rata de conversie - e importantă pentru că ne arată dacă performanțele campaniei sunt peste sau sub așteptări și cât costă achiziția unui client nou. Începând cu acest moment apare o preocupare nouă: optimizarea ratei de conversie (CRO). CRO este dificil de făcut atunci când campaniile sunt setate corect dar rezultatele sunt sub așteptări pentru că de cele mai multe ori problema este una de încredere. Consumatorul nu are încredere în afacerea care dorește să-i vândă un produs și pur și simplu ezită să cumpere.
Cu cât consumatorul este mai familiarizat cu brand-ul cu care interacționează, a avut mai multe ocazii să-și formeze o opinie și o atitudine față de brand, cu atât este mai probabil să cumpere. Nivelul de încredere pe care consumatorul îl are în brandul vânzătorului este puternic corelat cu rata de conversie. Astfel că avem nevoie de creșterea (sau crearea) notorietății brand-ului pentru a îmbunătății eficiența campaniilor de vânzare.
Eu le recomand clienților mei să desfășurăm în paralel campanii de vânzare și campanii de creștere a notorietății brand-ului pentru a beneficia de efectul sinergic al celor două. În practică, am observat că există tendința antreprenorilor de a-și concentra eforturile (și bugetul) de marketing online pe campaniile care aduc vânzări în defavoarea campaniilor de brand awareness. Eu recomand acordarea atenției cuvenite campaniilor de notorietate a brand-ului pentru că beneficiile pe care le aduc pe termen lung nu sunt deloc de ignorat.
Dacă nu ești de acord cu ideile exprimate de mine, te invit sa dezbatem în comentarii, iar dacă dorești să discutăm mai multe și să punem în practică teoria te invit să ne contactezi prin metodele disponibile.
Scrie un comentariu