Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) reprezintă acțiuni concrete care ajută site-ul tău să obțină gratuit mai mult trafic din motoarele de căutare. Ținem cont doar de traficul organic obținut din afișarea url-urilor site-ului tău în rezultatele căutării. Aici nu este inclus traficul obținut din campanii Google Ads, acesta fiind trafic plătit. Campaniile Google Ads aduc vizitatori pe site dar plătești pentru aceste vizite și ele încetează în momentul în care campania nu mai este activă. Traficul obținut din SEO nu costă în mod direct și nu se oprește la finalizarea campaniei. De fapt, nici nu există ”campanii de SEO” chiar dacă termenul este destul de folosit. Eforturile de SEO produc cele mai bune rezultate dacă sunt continue și susținute. Abordarea SEO sub formă de campanii sugerează desfășurarea unor acțiuni limitate în timp care, de obicei au ca obiectiv clasarea pe prima pagină dar, tot de obicei, nu-și ating ținta. Optimizarea site-ului este un proces care are nevoie de timp pentru a produce rezultatele dorite. Activitatea SEO se împarte în acțiuni specifice mai multor domenii:
SEO on-page
Ajută motorul de căutare să înțeleagă despre ce este site-ul, permite indexarea conținutului, oferă utilizatorilor cea mai bună experiență de navigare posibilă pentru a obține mai mult trafic organic din motoarele de căutare. SEO on-page conține toate elementele care pot fi îmbunătățite pe pagină pentru a determina motorul de căutare să considere pagina respectivă utilă pentru vizitatori și să o afișeze în rezultate cât mai sus și pentru cât mai multe căutări relevante pentru afacere.
Orice acțiune care se poate face în cadrul site-ului pentru o poziționare mai bună face parte din SEO on-page. Primul lucru care trebuie făcut este verificarea conținutului în urma analizei SEO. Dacă dorim să obținem poziționări bune pentru anumite cuvinte cheie, atunci trebuie să ne asigurăm că acele cuvinte cheie sunt prezente în conținut în pozițiile optime și cu o frecvență suficient de mare încât să-i transmită motorului de căutare că pagina este relevantă pentru acele sintagme dar fără să fie agasant pentru vizitatori sau să reprezinte spam (keyword stuffing).
După parcurgerea acestei etape se verifică structura de url-uri interă a site-ului, prezența tag-urilor specifice titlurilor, structura de link-uri internă, utilizarea tag-urilor pentru imagini și restul elementelor care țin de SEO on-page și care vor fi dezvoltate în articole viitoare. Activitățile de SEO on-page descrise în acest ghid nu necesită cunoștințe tehnice de programare, aceste elemente fiind descrise în domeniul următor.
SEO tehnic
Este un domeniu de SEO desprins din SEO on-page deoarece conține elementele tehnice (legate de programare) care ajută la optimizarea site-ului web. Pentru implementarea acțiunilor de SEO tehnic sunt necesare cunoștințe de programare și este recomandat să apelați la specialiști care cunosc platforma pe care este realizat site-ul. Aceste activități conțin: verificarea markup-ului site-ului, generarea site-map-ului, setarea corectă a fișierului robots.txt, comunicarea structurată cu motoarele de căutare (implementarea standardului schema.org), setarea atributelor în cadrul mark-up-ului, optimizarea timpului de încărcare a paginii, securizarea site-ului, implementarea corectă a sistemelor de tracking pentru marketing online.
SEO tehnic este o componentă esențială a muncii de SEO și este foarte important să colaborezi cu experți SEO care dețin cunoștințele tehnice necesare. Modificări care influențează negativ capacitatea motorului de căutare de a indexa conținutul pot avea efecte negative puternice asupra poziționării site-ului tău.
SEO off-page
Reprezintă toate acțiunile întreprinse în afara site-ului tău pentru a obține o poziționare cât mai bună în rezultate. Google ține cont de cantitatea și calitatea link-urilor către site-ul tău. Cu cât sunt mai multe link-uri de calitate, de pe site-uri cu autoritate cu conținut din același domeniu cu site-ul tău, cu atât site-ul tău are șanse mai mari de a ranka bine. Acțiunile prin care se obțin aceste linkuri alcătuiesc activitatea de link building. Google recomandă să încerci să obții aceste linkuri în mod natural prin crearea de conținut relevant pentru utilizatori. Cumpărarea de link-uri către site este o practică sancționată de Google pentru că stimulează dezvoltarea ”fermelor de link-uri”, care nu sunt benefice pentru utilizatorii motorului de căutare. O practică des întâlnită este cumpărarea de advertoriale cu scopul de a obține link-uri de calitate pentru site. Această practică poate produce rezultate dar de cele mai multe ori pe termen scurt deoarece link-urile respective sunt eliminate de pe site-urile care publică advertoriale după o perioadă. Eliminarea link-urilor vechi crează nevoia de advertoriale noi și astfel se poate alimenta un cerc vicios care nu aduce beneficii SEO pe termen lung.
SEO off-page conține și toate acțiunile de marketing online care cresc notorietatea site-ului, generează mai multe căutări ale brand-ului tău și accesări directe ale utilizatorilor. Activitatea din rețelele sociale care generează trafic pe site, reclame în mediul off-line (publicitate stradală, radio, tv), participarea la podcast-uri, video pe platformele specifice în care se prezintă site-ul, influencer marketing, etc.
De multe ori, dacă se analizează toate opțiunile, descoperim că achiziționarea de advertoriale nu este cea mai bună alegere.
SEO local
Pentru afacerile care își desfășoară activitatea local și pentru care este importantă sosirea consumatorului în locație sunt foarte importante clasările în rezultatele căutărilor în Google Maps și afișarea profilului Google My Business. Cum concurența crește în toate domeniile, este din ce în ce mai greu să obțineți o clasare de top pe Google Maps fără a face SEO pe profilul companiei.
Concluzie
Abordarea SEO ca un proces continuu și efectuarea acțiunilor specifice SEO on-page, SEO tehnic și SEO off-page poate reprezenta un plus pentru afacerea ta, poate aduce trafic organic care se transformă în clienți și venituri.
Dacă ești în căutarea unor specialiști SEO te invit să discutăm despre site-ul tău și să facem împreună un plan de SEO coerent.
Scrie un comentariu