Pot fi folosite NFT-urile pentru creșterea notorietății brandului?

NFT-urile (non-fungible token) au apărut în 2015 având la bază tehnologia blockchain și de la începutul anului acesta s-a dezvoltat spectaculos ca mijloc de a vinde artă digitală. Tranzacția cu cea mai mare valoare monetară a avut loc pe 11 martie 2021 când artistul digital american Beeple a vândut lucrarea ”Everydays: The first 5000 days” pentru 69,3 milioane de dolari ca un NFT Ethereum. La nivel internațional există o listă destul de lungă de tranzacții de valoare mare cu NFT-uri în timp ce se observă și o creștere importantă a volumului de tranzacții de valoare redusă.
În România, primul NFT produs de un artist român îi aparține lui DJ Shiver dar NFT-ul care se bucură de cea mai mare expunere media este NFT-ul lansat de Delia: un pachet care conține melodia ”Racheta”, un walkman și o casetă care vor fi livrate cumpărătorului împreună cu alte obiecte de către artistă. Prețul de la care pornește licitația pentru acest NFT este de 1700 de dolari.
În această situație este posibil ca achiziția NFT-ului să fie o oportunitate de creștere a notorietății brandului în cazul în care cumpărătorul este o companie, un deținător de brand sau un comunicator asociat cu un brand. Din perspectiva costurilor este o oportunitate pentru că asocierea unui brand cu un artist cu notorietatea Deliei este considerabil mai scumpă decât utilizarea unei astfel de situații. Fereastra de oportunitate nu va rămâne deschisă pe termen nelimitat pentru că primul NFT notabil din România reprezintă o știre iar NFT-ul 753 cu siguranță nu va mai fi. În acest caz este vorba de un NFT lansat de un artist foarte cunoscut și care se bucură de foarte multă atenție din partea media dar primul NFT produs de un influencer relevant pentru brand-ul tău poate fi o asociere foarte utilă și eventual mai ieftină decât un contract de colaborare.
Din punct de vedere etic vi se pare ok să utilizați astfel de oportunități de creștere a notorietății brand-ului sau credeți că este de preferat să evităm astfel de asocieri? Vă invit să vă exprimați opinia în comentarii.

Despre autor

Daniel Ispas

Scrie un comentariu

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii