Experimentul de marketing in ecommerce

Experimentul a fost preluat din științele naturii și utilizat în special după 1960, fiind văzut ca o metodă de cercetare de piață. Deosebirea principală față de observare este că implică intervenția directă prin modificarea unei sau mai multor variabile explicative - de exemplu produse sau caracteristici ale produselor - pentru a observa relații de tip cauză-efect.
În ecommerce se pot face foarte multe experimente de marketing online, obținându-se astfel informații valoroase despre consumatori, piață, canalele de comunicare folosite și eficiența acestora. Teoretic, deciziile de marketing online, cum ar fi alegerea strategiei, stabilirea planului de comunicare, a mesajelor și a canalelor de comunicare, se iau în baza unor cercetări de marketing, atât din surse primare cât și din surse secundare. În practică, de foarte multe ori există constrângeri de buget care limitează accesul la rezultatele cercetărilor de piață. Acest lucru duce la luarea de decizii neinformate, pe baza unor informații neactualizate sau care nu sunt relevante în rezolvarea problemei efective cu care se confruntă organizația.
Chiar și atunci când nu se pot obține informații din cercetări de piață avem posibilitatea să folosim experimentul de marketing online pentru a valida sau invalida ipotezele de la care pornim în planul de marketing al companiei. Domeniul cel mai ofertant pentru experimentele de marketing online este, în opinia mea, zona de ecommerce. În cazul unui magazin online este foarte ușor să formulăm ipoteze, să variem factorii care considerăm că pot influența rezultatul și să observăm rezultatele. 
Pentru partea de observare sunt foarte multe tool-uri care sunt implementate dacă magazinul online are active campanii de promovare prin PPC și dacă sunt adunate date despre comportamentul consumatorului. De exemplu, dacă tot se utilizează HotJar pentru a vedea ce fac efectiv utilizatorii pe site, de ce nu am compara rezultatele observării directe cu ce obținem când variază unii factori? 
Se vorbește foarte mult de marketing online prin conținut - content marketing - dar de ce nu am utiliza experimentul de marketing pentru a valida ipotezele creatorului de conținut în lumea reală, folosind experiemente care sunt un pic mai complexe decât un simplu test A/B?
Tu ce părere ai despre utilizarea experimentului de marketing în comerțul online? Te invit să-mi spui părerea ta în zona de comentarii și dacă dorești să discutăm mai multe și cu exemple concrete aplicate afacerii tale, te invit să ne contactezi.

Scrie un comentariu

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii

HappyWeb.ro | Trimite-ne un email | Design web, dezvoltare web, marketing online
Trimite-ne un email

office@happyweb.ro

HappyWeb.ro | Adresa noastra | Design web, dezvoltare web, marketing online
Adresa noastra

Intrarea Brates, nr. 15,

Sector 3, Bucuresti

HappyWeb.ro | Happy Web | Web design & Web development | {{ __('front-common.altHW') }