Ecommerce CRO - optimizarea ratei de conversie

Optimizarea ratei de conversie ar trebui sa fie o preocupare fundamentală în planul de marketing online al oricărei afaceri și în mod special dacă vorbim de ecommerce. În comerțul online, CRO înseamnă eficientizarea utilizării bugetului de marketing online și creșterea profitabilității. Sună bine dar cum se poate face?
În primul rând trebuie să ne uităm la conținutul site-ului, în special la prezentarea produselor. Iată câteva elemente esențiale care nu ar trebui să lipsească de pe lista ta de îmbunătățiri și verificări:

  1. Vedeta paginii de produs este chiar produsul - de multe ori se întâmplă să fie mai vizibile alte elemente decât cele legate de produsul nostru. Atenția vizitatorului trebuie ghidată în primul rând către produsul vizitat și posibilitatea de a-l cumpăra cu ușurință.
  2. Imaginile produsului există? Sunt unice și prezintă foarte bine produsul? În magazinele online românești încă întâlnim foarte multe produse fără poză, cu poze mici și neclare, precum și imagini care se regăsesc și în magazinele online ale concurenților. Chiar dacă implică efort și costuri, calitatea imaginilor de produs pe care le folosim influențează puternic percepția consumatorului asupra produsului si magazinului online.
  3. Feedback autentic - review-urile autentice ajută foarte mult în luarea deciziei de cumpărare. Produsele din magazinul tău online au review-uri? Sunt acestea reale și în cantitate destul de ridicată? Dacă nu, soluția nu este să generezi review-uri false, ci să încurajezi consumatorii să își exprime opinia (chiar dacă este posibil să nu fie favorabilă, cu siguranță există ceva de învățat și din feedback-ul negativ).
  4. Cât de ușor îi este vizitatorului magazinului tău online să comande? Formularele de comandă conțin și elemente la care ai putea renunța? Formularele lungi și complicate determină consumatorii să renunțe la achiziție. Simplifică la maxim si te vei bucura de rezultate mai bune.
  5. Posibilitatea de a contacta vânzătorul ajută foarte mult la luarea deciziei de cumpărare. Clienții tăi au la dispoziție un sistem de chat online prin care pot pune întrebări?

Închei lista aici dar menționez că există multe alte lucruri care se pot face si care ajută la optimizarea ratei de conversie. Dacă dorești să ne dai mai multe idei, te invit să faci asta în secțiunea de comentarii, iar dacă dorești să afli cum putem să ajutăm afacerea ta să crească te invit să ne contactezi. 

Despre autor

Daniel Ispas

Scrie un comentariu

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii