În acest articol nu mă voi concentra pe soluția de creare magazin online aleasă pentru că indiferent de platforma de ecommerce există posibilitatea de a instala sau dezvolta modulele necesare pentru a face SEO și content marketing corect. Partea de content marketing puțin influențată de soluția tehnică aleasă. Majoritatea platformelor de ecommerce permit administrarea conținutului, adăugarea produselor, galerie foto, galerie video, articole pe blog. Din punct de vedere tehnic, instrumentele există, mai trebuie doar folosite pentru a genera rezultatele dorite. Pentru SEO on page, platformele de ecommerce oferă plugin-uri care ușurează munca de SEO, se pot adăuga elementele meta, tag-urile, ordona titlurile favorabil și crea structuri de link-uri interne care să favorizeze indexarea de către motoarele de căutare. De asemenea, se poate comunica structurat, folosind modelele oferite de schema.org.
Dezvoltarea unui magazin online pornește de la identificarea nișei de business și întocmirea unui plan de afaceri din care să rezulte și obiectivele de marketing și comunicare. Alegerea soluției tehnice de creare magazin online ar trebui să țină cont de nevoile de comunicare, de funnel-ul de vânzare și de nevoia consumatorului de a se informa cu ușurință și de a avea o experiență de cumpărare agreabilă.
În primul rând, magazinul online este un instrument de comunicare cu potențialii clienți și apoi un instrument de vânzare. Pentru a determina vizitatorul să ia decizia de cumpărare este necesar să-l convingi să stea mai mult pe pagina magazinului tău online, să viziteze mai multe pagini, să citească, să acceseze imaginile produselor și videoclipurile acestora. Pentru a-l determina să facă aceste lucruri ai nevoie de conținut de calitate - imagini clare, de preferat proprii care prezintă produsul din mai multe unghiuri, descriere ușor de parcurs și care lămurește vizitatorul asupra atributelor și limitelor produsului, prezentare video, rating și review-uri, produse asemănătoare și produse complementare.
Motorul de căutare are ca obiectiv returnarea de rezultate relevante pentru utilizator. Asta înseamnă că o strategie eficientă de SEO pornește tocmai de la această întrebare: cum pot face conținutul magazinului online mai util și relevant pentru vizitatori? De foarte multe ori se investește în structuri complexe de link-uri interne, spam cu cuvinte cheie irelevante pentru utilizator, scheme de link-building care să conducă la creșterea rank-ului în detrimentul îmbunătățirii conținutului magazinului online. Chiar dacă rezultatele pe termen mediu sunt bune - se observă îmbunătățirea poziției în rezultate pentru cuvintele cheie vizate - pe termen lung aceste poziții nu vor putea fi susținute. Motorul de căutare va evalua experiența utilizatorului agregând o serie de indicatori ca bounce rate, numărul de pagini per vizită, timpul petrecut pe pagină, linkuri organice către pagină, etc. și nu va menține poziționarea favorabilă pentru foarte mult timp.
Strategiile de SEO cele mai eficiente sunt tocmai cele care îmbunătățesc experiența pe care o are utilizatorul atunci când vizitează pagina, permit motorului de căutare să indexeze informațiile relevante comunicate structurat și permit utilizatorului să distribuie cu ușurință pagina în rețelele sociale pe care acesta le folosește. În opinia mea, protejarea conținutului prin limitarea opțiunilor de selecție a textului prin JavaScript, blocarea accesării sursei paginii sau blocarea acțiunilor din meniul click dreapta pe pagină nu ajută de fapt nici la protejarea conținutului dar contribuie la crearea unei experiențe de utilizare neplăcute. Protejarea conținutului ar trebui să se facă exclusiv prin informarea asupra drepturilor de autor și luarea de acțiuni legale dacă este cazul.
Iată câteva lucruri de care să ții cont pentru SEO on page:
- Conținutul paginii nu este încărcat dinamic și poate fi accesat de motorul de căutare.
- Titlul produsului este sugestiv și conține cel puțin o sintagmă vizată, de preferat este afișat cu tagul H1.
- Produsul are o descriere care conține cuvintele cheie pentru care doriți să fie relevantă pagina.
- Descrierea produsului nu conține doar o listă de atribute tehnice. Adăugați și un paragraf despre servicii conexe dacă nu se poate dezvolta suplimentar descrierea produsului.
- Comunicați informațiile despre produs structurat folosind recomandările schema.org
- Denumirile imaginilor pot ajuta la o mai bună indexare pentru cuvintele cheie vizate. Ajută și să aveți imagini proprii pentru produse.
- Imaginile au completat atributul title.
- Există un sitemap și este actualizat.
Îți mulțumesc că ai ajuns până aici și te invit să continuăm discuția despre SEO și content marketing în zona de comentarii.
Link sursa: https://www.freepik.com/photos/digital-marketing
Scrie un comentariu