Marketingul prin conținut (content marketing) reprezintă o modalitate de a aduce în atenția publicului, fiind vizați în mod special consumatorii potențiali, a serviciilor sau produselor companiei fără a le menționa în mod explicit, prin crearea de conținut (postări pe blog, postări în rețelele sociale, imagini, înregistrări audio și video) și distribuirea lor în platforme online.
Content marketingul este un instrument foarte util pentru orice afacere prezentă și în mediul online. Conținutul de calitate atrage consumatorii, crește notorietatea mărcii, creează o comunitate familiarizată cu produsele și serviciile companiei, ajută la crearea unei legături între consumator și brand. De asemenea, content marketing-ul aduce beneficii asociate cu activitățile de SEO ale site-ului web creat de companie. Conținutul publicat pe rețelele sociale aduce trafic, semnale din social media pentru motoarele de căutare și reprezintă un mod eficient de a crește densitatea cuvintelor cheie vizate.
În social media, comportamentul consumatorului față de un brand este similar cu comportamentul față de o persoană. Acest tip de relaționare permite brand-ului să interacționeze cu consumatorii într-un mod eficient și care generează încredere. Încrederea consumatorului în brand este un factor determinant în luarea deciziei de cumpărare. Deci cu cât un brand reușește mai eficient să atragă și să mențină o comunitate activă în jurul său, cu atât va avea mai multe beneficii.
Dacă marketing-ul prin conținut aduce atât de multe beneficii, de ce vedem atât de multe postări de vânzare din partea companiilor în comparație cu cele de divertisment sau cu caracter informativ? Răspunsul meu la această întrebare conține două componente:
- Crearea de conținut de calitate consumă timp și bani, iar promovarea acestui conținut reprezintă un efort suplimentar pentru companie.
- Content marketing-ul nu aduce rezultate imediate. Este nevoie de răbdare și perseverență pentru a obține beneficiile pe termen lung. Companiile pur și simplu nu au răbdare și preferă alternativa mai costisitoare dar care aduce rezultate pe termen scurt a reclamelor.
Afacerile nu trebuie neapărat să dezvolte propriul conținut. Colaborarea cu creatori de conținut și influenceri se poate dovedi eficientă și poate produce rezultate imediate. Problema este că în acest mod se accesează comunitățile formate în jurul influențatorului în loc să se creeze o comunitate proprie. Din acest punct de vedere, marketingul prin influenceri este asemănător reclamelor online: rezultatele apar în termen scurt și dispar la scurt timp după încheierea campaniei.
Alegerea tipului de conținut în funcție de canalul de comunicare vizat, frecvența postărilor și costurile asociate dezvoltării de conținut sunt teme foarte interesante pe care sper să le dezvolt în viitor. Până atunci, vă invit să-mi spuneți dacă utilizați content marketing și, dacă da, dacă vă creați propriul conținut sau apelați la agenții de marketing online.
Link sursa: https://pngtree.com/so/marketing
Da, îmi creez singură conținutul și mi-ar prinde bine Mai multe sfaturi. Zi frumoasă în continuare!