Campanii Facebook care convertesc

Dacă ai campanii de vânzare pe Facebook probabil ai observat că reclamele au început să aibă eficiență mai scăzută decât în trecut afectând profitabilitatea campaniei de promovare. Politica Apple de a respinge urmărirea utilizatorului la nivel de sistem de operare are impact direct asupra buclelor de remarketing. Preocupările legate de privacy au șanse mari de a reduce și mai mult eficiența buclelor de remarketing. Dacă toate sistemele de operare vor bloca tracking-ul utilizatorului, atunci utilizarea buclelor de remarketing folosind tehnologiile actuale va deveni imposibilă. 
În plus, asistăm și la modificări în comportamentul consumatorului care conduc la scăderea eficienței campaniilor Facebook. Creșterea numărului de firme care folosesc campaniile Facebook pentru a-și promova produsele și serviciile conduce la creșterea costurilor per click. Obișnuirea utilizatorilor cu reclamele conduce la scăderea interacțiunilor acestora cu reclama. Cei doi factori influențează negativ eficiența campaniilor Facebook, în special a campaniilor de vânzări.
În acest context este puțin probabil să asistăm la o revenire a eficienței campaniilor la nivelurile din trecut. O soluție pentru a obține același număr de conversii este creșterea bugetului zilnic dar această soluție nu rezolvă problema scăderii randamentului. De asemenea, creșterea bugetului zilnic al campaniei Facebook scade profitabilitatea reclamei (ROAS - Return on Advertising Spending). 
Optimizarea campaniei poate aduce îmbunătățiri de ROAS dar implică o analiză, timp alocat identificării zonelor unde se pot face ajustări:

  1. Poți să înlocuiești componenta creativă (imagine, video, text) a reclamei cu o variantă mai atrăgătoare, care este mult mai probabil să genereze reacții din partea utilizatorilor. Utilizarea de imagini care conțin text poate afecta afișarea reclamei. Încearcă sa utilizezi imagini care nu conțin text sau, dacă nu este posibil, redu textul la minim.
  2. Dacă utilizezi un feed de produse poți analiza componența feed-ului și elimina produsele care au profitabilitate scăzută. Este posibil să descoperi că feed-ul de produse conține produse la vânzarea cărora înregistrezi pierderi comparând costurile reclamelor cu marja de profit brut.
  3. Definirea audienței poate face diferența dintre o campanie de succes și o campanie care produce pierderi. Obiectivul este să afișezi reclamele doar celor care au o probabilitate ridicată să fie interesați de produsele și serviciile companiei. O componentă creativă foarte bună are totuși șanse mici să convingă un consumator să cumpere un produs sau serviciu care pur și simplu nu-l interesează. De exemplu, oricât de bună ar fi reclama, o persoană care nu deține un autoturism nu va cumpăra piese auto.

Campaniile Facebook de vânzare directă au ROAS în scădere și optimizările pot să ajute până la un punct. Ajută campaniile de vânzare cu campanii de creștere a notorietății brandului chiar dacă nu aduc vânzări directe. Cu cât oferi mai multe informații utile consumatorului, cu atât crește probabilitatea ca acesta să rețină brand-ul tău și să-i acorde încredere. Cunoașterea brandului și, mai ales, nivelul de încredere în brand influențează decisiv decizia de cumpărare. 
Încearcă să-ți schimbi strategia de marketin din strategie bazată pe obținerea tranzacției într-o strategie care are ca obiectiv realizarea unei relații cu consumatorul. Crearea de conținut relevant, promovarea lui, crearea și creșterea unei comunități în jurul brandului sunt obiective ale strategiei de marketing care aduc beneficii pe termen lung și scad costurile de promovare dar necesită eforturi susținute și continue.
Cei care se vor adapta la noua realitate vor reuși să irosească mai puțin din bugetul de marketing online și-și vor asigura supraviețuirea și dezvoltarea afacerilor pe termen lung.

Link sursa: https://www.freepik.com/vectors/business

Despre autor

Daniel Ispas

Scrie un comentariu

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii