E o intrebare la care nu poate fi dat un raspuns fara sa cunoastem macar cateva detalii legate de afacere, etapa de dezvoltare in care se afla aceasta, asteptarile si nivelul de implicare al antreprenorului.
Daca obiectivele sunt de a avea o activitate de timp liber care sa fie si o sursa de venit suplimentar, atunci comertul online poate fi o optiune foarte buna. Poti identifica unul sau mai multe produse care se bucura de cautare in randul consumatorilor, sa stabilesti contacte cu cativa furnizori si sa incepi sa le vinzi online folosind platforme gratuite sau foarte accesibile ca pret. Si nu este nimic gresit in acest lucru. Poti vinde foarte bine, poti testa performantele pe care le au diverse produse pe piata, poti obtine venituri frumoase si toate acestea investind cel mai mult timp si munca. Daca te regasesti in cele de mai sus, cel mai probabil nu ai nevoie de magazinul tau online, iar daca totusi iti doresti sa experimentezi, sa vezi daca te ajuta, poti sa folosesti o platforma de e-commerce de tip software as a service (SaaS). Investitia initiala este mica, daca functionalitatile pe care ti le pune la dispozitie te satisfac in faza asta, poti sa-ti folosesti bugetul pentru marketing.
In cazul in care doresti sa construiesti o afacere, planuiesti sa investesti in crearea unui brand, iti doresti sa dezvolti o comunitate cu care sa comunici mai mult decat sub forma serviciilor de vanzare si post-vanzare, atunci ai nevoie de un magazin online pentru a-ti vinde produsele.
Nu mai este suficient sa ai o prezenta pe un marketplace pentru ca nu ai control asupra comunicarii cu clientul. Trebuie sa incepi sa atragi consumatorii interesati de produsele tale, de brandul tau, intr-un loc online care iti apartine si unde poti sa faci tu regulile.
Cu cat afacerea are mai mult specific, mai multa personalitate, cu cat comunicarea de marketing este facuta mai tintit si inovativ, cu atat mai mult se face simtita nevoia de a avea un magazin online propriu si chiar unul custom. Asta pentru ca ai nevoie sa detii ceva si in mediul online iar un magazin online custom este un activ important. Pentru ca investitia initiala in dezvoltare este mult mai mica decat investitia in marketing si cu cat creste notorietatea brandului tau, cu atat este de dorit sa ai control asupra canalului principal de vanzare al afacerii tale.
Nu tu trebuie sa-ti adaptezi afacerea la ce iti ofera platforma de ecommerce pe care ai ales-o, ci magazinul tau online trebuie sa fie adaptat la afacerea ta si sa tina pasul cu schimbarile din viata acesteia.
Daca nu esti de acord cu opiniile exprimate mai sus, te invit sa ma convingi ca gresesc (cu argumente) in zona de comentarii, iar daca ti se pare ca gandim la fel si iti doresti sa incepem o conversatie despre comert online si marketing, te invit sa ne contactezi.
Scrie un comentariu