Integrare plata cu cardul în magazinul online

În procesul de creare magazin online alegerea metodelor de plată care vor fi puse la dispoziția clienților reprezintă o etapă importantă. Cea mai folosită metodă de plată este rambursul la curier deoarece este convenabilă pentru client. Se plătește la ridicarea coletului și, în unele cazuri, se poate deschide coletul înainte de plată pentru verificarea produselor. Pentru magazinul online plata ramburs poate duce la creșterea numărului de retururi și costuri de livrare care se contabilizează ca pierderi.
A doua cea mai utilizată metodă de plată în comerțul online din România și cu cea mai mare rată de creștere a utilizării este plata online cu cardul. Plata cu cardul este securizată prin metoda 3D Secure care garantează utilizatorilor că plățile se efectuează în siguranță și datele cardurilor lor nu sunt expuse sau accesate de entități neautorizate. Plata cu cardul pe site-urile de ecommerce se efectuează complet în siguranță deoarece informațiile de card sunt introduse doar în pagina procesatorului de plăți. Magazinul online redirecționează utilizatorul către pagina securizată a procesatorului în care se efectuează efectiv plata. Înainte de redirecționare, magazinul online transmite procesatorului de plăți informații despre client și comanda acestuia iar la finalizarea tranzacției procesatorul transmite informații despre statusul tranzacției, tipul de eroare apărută (dacă este cazul), valoarea încasată și datele de identificare a tranzacției în timp ce utilizatorul este redirecționat înapoi către magazinul online, de regulă către thank-you page.
În afară de fluxul descris mai sus integrarea metodei de plată cu cardul presupune și afișarea de informații referitoare la tranzacțiile efectuate. În soluția de ecommerce dezvoltată de noi afișăm istoricul de tranzacții în contul clientului pentru fiecare comandă dar și în admin pentru verificarea rapidă a statusului plății în procesarea comenzii. De obicei, plata cu cardul online este ultimul pas din procesul de comandă iar utilizatorul este redirecționat către pagina procesatorului după ce a ales opțiunea de livrare, a revăzut conținutul coșului și a optat pentru alte servicii disponibile la plasarea comenzii. Comanda se salvează înainte de redirecționare și la revenirea pe site clientul vede rezumatul comenzii precum și statusul tranzacției sale. În cazul în care tranzacția nu a putut și finalizată cu succes acesta poate relua plata accesând link-ul de plată din detaliile comenzii sale din contul de client sau din e-mailul trimis la plasarea comenzii.
În cazul celor mai mulți procesatori de plăți online banii sunt transferați de la client în contul magazinului online de pe platforma procesatorului și pot fi retrași în contul bancar după un număr de zile (de obicei între 1 și 7) și la atingerea unui prag (de obicei între 100 de lei și 1000 de lei).
Alegerea procesatorului de plată este o decizie de business  influențată de comisioanele percepute de acesta, pragul de la care se pot face retrageri, numărul de zile după care se pot retrage banii, calitatea suportului tehnic, și nu ar trebui să fie influențată de aspectele tehnice chiar dacă pașii necesari pentru implementare nu sunt la fel de bine documentați la toți procesatorii și verificarea implementării poate dura una sau mai multe zile.
Principalii procesatori de plăți din România sunt Netopia Payments, PayU, EuPlătesc, Plăți.online. Fiecare dintre aceștia oferă soluții securizate care se pot implementa în magazinul online al afacerii tale dar condițiile contractuale sunt diferite. Nu îți voi face o recomandare în privința alegerii unui procesator de plăți online sau a altuia deoarece consider că fiecare antreprenor trebuie să aleagă în urma unei analize a ofertelor și a propriei afacerii dar pot să-ți spun că cei mai mulți clienți ai noștri au ales MobilPay.
Implementarea plății online cu cardul are efecte benefice asupra ratei de conversie a magazinului online și conduce la scăderea numărului de coșuri abandonate și la creșterea încrederii pe care o au clienții noi. Afișarea pe prima pagină și în alte locuri cu vizibilitate crescută a informațiilor despre opțiunea de plată online cu cardul ajută la creșterea încrederii pe care o au vizitatorii în magazinul online.
Pentru implementarea plății cu cardul în magazinul online procesatorii oferă plugin-uri pentru soluțiile de ecommerce cele mai utilizare și documentație de implementare pentru creare magazin online custom. Pentru instalarea și configurarea acestor soluții veți avea nevoie de ajutorul unei agenții web

Despre autor

Daniel Ispas

Scrie un comentariu

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii