Indiferent de tipul de serviciu de creare magazin online ales, platformă ecommerce custom, platformă ecommerce open source sau platformă ecommerce SaaS, calitatea conținutului site-ului tău web influențează decisiv perfomanțele magazinului online. Când vorbim de calitatea conținutului ne referim atât la paginile de prezentare, paginile informative (cum comand, politica de retur, cum plătesc, etc), articolele din secțiunea de blog, dar mai ales la calitatea prezentării produselor.
Site-ul tău trebuie să transmită clar ce vinde, în ce condiții, cum se face plata și cum se asigură transportul produselor comandate. Cu cât informația este mai ușor de găsit și înțeles, cu atât iți vei ajuta consumatorii să se decidă să cumpere de la tine.
Textele informative sunt de multe ori omise pe prima pagină a magazinelor online. Este o greșeală pentru că ajută vizitatorul să înțeleagă ce vinde magazinul online, ce companie operează magazinul și cum poate găsi ceea ce caută. Câteva paragrafe de text pe prima pagină nu vor răpi prea mult din spațiul alocat prezentării produselor dar vor ajuta la creșterea ratei de conversie și la o mai bună indexare în motoarele de căutare.
Optimizarea conținutului paginilor de prezentare ajută atât din perspectivă SEO cât și din perspectiva ușurinței cu care poate fi utilizat magazinul online. Informații clare despre termenii și condițiile de utilizare, retur, companie și procesul de comandă pot ajuta vizitatorul să aibă suficientă încredere încât să plaseze prima comandă a sa. Este foarte important să verifici personal acuratețea informației pentru a te asigura că nu transmiți informații false și mai ales că nu faci promisiuni pe care nu le poți respecta. De exemplu, dacă poți livra în maxim 3 zile lucrătoare și în minim 24 de ore asigură-te că aceste informații sunt ușor accesibile. E de preferat să dai termene precise față de formulări neclare de tipul ”livrare rapidă din stoc”.
Paginile de categorii pot fi și ele însoțite de un paragraf de text care explică unde se află utilizatorul pe site și ce conține categoria. Pagina de detalii produs oferă cele mai multe oportunități de optimizare. Trebuie să te asiguri că descrierea produsului este corectă, că imaginile prezintă în mod realist produsul vândut, și că prezentarea produsului conține cuvintele cheie pentru care ai dori să fie afișat de motoarele de căutare. Feed-urile de produse puse la dispoziția ta de furnizori îți permit să adaugi rapid un număr mare de produse în magazinul online, ușurând munca de creare de conținut. Dar acest ajutor are și un cost: vei avea aceeași informație ca toți concurenții tăi care utilizează același feed de produse. Este foarte puțin probabil ca o firmă să investească în dezvoltarea unui feed de produse pentru un singur client.
În marketing vorbim foarte mult de diferențiatori și nu o facem degeaba. Comunicarea de marketing se axează tocmai pe ce face afacerea ta diferită de celelalte pentru că aceleași lucruri îl vor determina pe consumator să te aleagă pe tine. Diferențierea prin calitatea prezentării produsului este un instrument la îndemâna oricărui antreprenor în ecommerce dar pe care puțini aleg să o folosească. Chiar dacă vinzi mii de produse (sau milioane) prin magazinul tău online, poți să îmbunătățești textul de prezentare măcar la o parte dintre acestea. E bine să începi cu produsele vedetă din portofoliul tău și, dacă poți, să nu te oprești la ele. Adaugă fotografii proprii la produs cât de mult îți permit timpul și resursele financiare. În timp, vei vedea că acestea contribuie la optimizarea ratei de conversie și că aduc și beneficii de SEO. Dacă ai posibilitatea, adaugă un mic video de prezentare pentru produsul tău. Realizat de tine, chiar dacă nu este un film profesional. Dacă tot ai făcut acest material video nu îl păstra doar pentru tine și vizitatorii site-ului tău. Include-l în campaniile tale de marketing online și te vei bucura de rezultate mai bune.
Sper că magazinul online are și o secțiune de blog, știri sau noutăți. Postează articole originale pe teme de interes pentru consumatorii vizați. Un articol bine scris, care răspunde la întrebări uzuale ale clienților tăi are șanse mari să fie bine indexat și să-ți aducă vizitatori pe site. Dacă răspunzi la nevoia de informare a consumatorului, ai șanse mai mari să-ți devină client.
Știu că ai multe de făcut în fiecare zi și că aceste activități nu-ți aduc rezultate imediat ca o campanie Google Ads sau că pur și simplu nu te pricepi să faci aceste îmbunătățiri ale conținutului magazinului online. Este ok să nu te pricepi la toate. Pentru asta există specialiști în fiecare domeniu. Tu trebuie doar să îți dorești să faci optimizări, să ai răbdare să apară rezultatele și să lucrezi cu specialiștii potriviți pentru asta.
Link sursa: https://www.freepik.com/vectors/business
Scrie un comentariu